Kostvejledning

Change your running lifestyle

IMG_1747

Så blev det år 2016 – GODT NYTÅR! 🙂

Går du og drømmer om en frisk start på et nyt år? Har du sat dig et mål du skal nå i løbet af året, eksempelvis at ændre kostvaner, træne x antal gange om ugen, gennemføre halvmarathon eller blot føle dig energisk og godt tilpas?

Løbe- og kostforløb 

Er dette tilfældet, er mit forløb Change your running lifestyle noget for dig! På dette 8-ugers forløb med plads til 6 deltagere vil du, sammen med resten af holdet, blive guidet igennem 2 ugentlige løbetræninger, samt få kostforedrag. Desuden får du 3 individuelle kostkonsultationer samt 5 individuelle kropsanalyser/fedtprocentsmålinger, for at du kan følge med i din krops udvikling undervejs i forløbet.

Det kræver ikke af dig, at du kan løbe 5 km. uden pause, at du kan tage 10 armstræk eller noget som helst andet, for at deltage i forløbet. Det eneste det kræver er, at du har lyst til at gøre noget for dig selv, din krop og dit sind – og så selvfølgelig at du enten allerede ejer eller vil investere i et par løbesko 🙂

Hvordan foregår en løbetræning?

Vi løber sammen afsted i et roligt tempo for at få pulsen op og varmen rundt i kroppen. Her er intensiteten på et plan hvor vi kan arbejde med vejrtrækningen, kropsholdningen samt afsæt og landing. Vi stopper op for at arbejde med teknik, intervaller og funktionelle øvelser. De tekniske øvelser består af øvelser der styrker kropsholdningen og forbedrer måden der afsættes og landes på, hvilket har stor indflydelse på ens løb generelt. Intervallerne er særlig gode til at blive en hurtigere løber, og her laver vi ligeledes forskellige øvelser i forskelligt tempo. Det er individuelt hvor hurtigt man kan spurte x antal meter og hvor lang en distance, men uanset niveau vil man altid blive udfordret. Sidste del af løbetræningen kan bestå af funktionelle øvelser, også kendt som styrkeøvelser, der kan laves både ude og inde og uden redskaber. Eksempelvis laver vi nogle omgange med planken i forskellige variationer, laver squats, armstræk eller walking lunges. Vi slutter af med at løbe tilbage til Kastelsvej i roligt tempo, og slutter af med at strække ud.

For at tage hensyn til alle deltagere kan der være 6 deltagere på et hold, således at jeg har mulighed for, at give alle mest muligt udbytte af forløbet.

Foruden at få viden om løb og kost, vil du få redskaber til at opnå eller at fastholde et eventuelt vægttab, redskaber til at blive en bedre og stærkere løber, samt få inspiration til din egen løbetræning når forløbet er slut.

Det praktiske omkring forløbet

Der starter to hold op, det ene den 20. januar, det andet den 21. januar. Hold 1 løber hver onsdag og lørdag, hold 2 løber hver torsdag og lørdag. Om lørdagene løber holdene sammen, men til gengæld varer træningen her 1,5 time. Lørdagstræningerne vil blive med fokus på udholdenhed og der arbejdes derfor med de længere distancer, mens løbetræningen onsdag/torsdag fokuserer på løbeteknik, intervaller og funktionelle øvelser.

For et fuldt overblik over forløbets indhold og for tilmelding se mere her.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kostvejledning