Skal man nu også undgå frugt?!

Superfrøet Chia

chiabudding

Chiafrø er et lille super frø som er blevet rigtig populær de seneste år. Dette er der en god grund til da frøet indeholder en masse vigtige vitaminer, mineraler, kostfibre, proteiner og essentielle fedtsyrer.

Hvad indeholder Chiafrø?

Chiafrøet indeholder en god mængde calcium, som spiller en vigtig rolle i at beskytte knoglerne, nervesystemet og blodtrykket. Frøene kan fungere som en god erstatning for mælkeprodukter. Jern og magnesium er også mineraler som frøene er rige på.

Chifrø er også blevet populær for sit høje indhold af omega-3 fedtsyrer, som er fedtsyrer vi ikke selv kan danne, men skal dannes ud fra vores kost. Omega-3 fedtsyrer er med til at holde vores hjerne sund, have en anti-inflammatorisk virkning, samt øge vores koncentration, humør og hjælpe med at slippe de overflødige kilo.

Chiafrø er rige på kostfibre som er med til at gavne din fordøjelse samt øge mæthedsfornemmelsen.

Chiabudding

En nem opskrift med chiafrø er denne chiabudding som fungere som et godt mellemmåltid eller et morgenmåltid. Opskriften kræver kun få ingredienser og smager rigtig godt.

3 spsk chiafrø
1 tsk kanel
2  dl mandelmælk

Pisk chiafrø, kanel og mandelmælk sammen og kom det i en skål. Kom chiablandingen på køl natten over eller i min. 3 timer. Server med frisk frugt og nødder.

2 kommentarer

  • Iben Gyldenkærne Johansson

    Hej Gitte,

    denne grød lyder lækker, men kan jeg bytte kanelen ud med noget andet? Bryder mig ikke om smagen eller lugten af kanel.. Kan jeg bruge soyamælk istedet for mandelmælk?
    Tak for godt input

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Altid-Slank

      Hej Iben,
      Du kan bruge lige det du har lyst til 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Skal man nu også undgå frugt?!