Rabat på Boozt i dag!

Kun i dag er der ekstra rabat på både nye og udsalgsvarer hos Boozt. Det gælder blandt andet tøj, sko og tasker.

Boozt

Jeg har netop haft brug for ny sportsbh’er og faldt over disse to. Det er da bare motivation, så det gør noget. Nu glæder jeg mig endnu mere til min næste løbetur og Barre træning.

Måske har du også brug for noget nyt til din træning, så du føler dig fit for fight? Eller trænger du bare til forkæle dig selv med et nyt outfit eller en ny bluse. Så kig forbi www.boozt.dk.
Det eneste du skal gøre for at benytte tilbuddet er at indtaste koden 15TODAY, når du bestiller, og det gælder som sagt kun i dag 🙂

Jordbær fra morgenstunden <3

Morgengrød

I dag startede jeg min morgen ud med jordbær, mandler og en lille smule kanel på min chiagrød. Som i nok har bemærket har jeg svært ved at undvære frugt fra morgenstunden, og i dag måtte jeg bare have fingrene i nogle jordbær. Frugten som minder mig om sommer og sol og indeholder masser C-vitamin, som er en kraftig antioxidant.

Antioxidanter er med til at sænke fedt- og kolesterolniveauet i vores kroppe, og så bekæmper de en overproduktion af frie radikaler i kroppen. En overproduktion af frie radikaler kan forstås som en produktion af giftstoffer, der fører til skader på celler og cellefunktioner, hvis det foregår i en længere periode. Dette resulterer i en ophobning af affaldsstoffer i kroppen, som kan vise sig ved eksempelvis appelsinhud, træthed og hovedpine.

Antioxidanter er blandt andet C- og E-vitamin samt betacaroten, selen og glutathion og kan fås via fødevare som kiwi, æble, avocado, gulerødder, bær og krydderurter.

Ved et regelmæssigt indtag af disse og nok væske, er du allerede godt på vej! 🙂

Smoothie og juice

Skærmbillede 2015-05-27 kl. 16.27.14

Hver morgen får jeg frugt, fordi at det fungerer for mig. Det er en god måde at give kroppen energi på, der grundet væsken og de enzymer frugter indeholder, har en god effekt på fordøjelsen.

Når jeg laver smoothies eller juicer, er det ikke altid jeg bruger en opskrift, men laver dem af de ingredienser jeg har, eller blander det sammen jeg har lyst til. De kan derfor varieres utrolig meget, hvilket gør at jeg aldrig synes at det bliver kedeligt! Desuden er der mange muligheder for at lave smoothies der foruden at smage godt også mætter. For nogen kan det være svært at forestille sig at de kan blive mætte, men har mange gange oplevet folk der er blevet positivt overrasket over hvilken effekt det også har på dem, at starte dagen ud med et farverigt vitaminboost 🙂

Af og til poster jeg billeder af min morgenfrugtskål eller af smoothie/juice som inspiration, men hvis du i begyndelsen ønsker at følge en opskrift eller at blive klogere på hvad de forskellige ingredienser er særlig gode for, kan du for bare 39 kr. købe min e-bog “Drik dig sund, slank og frisk med juicer og smoothies” her. Heri finder du 10 juicer, 10 smoothies og mættende shakes. God energi og god fornøjelse 😀

 

Balancebræt

FullSizeRender

For mit vedkommende kommer der mere og mere løb på programmet, og det er super fedt. I øjeblikket er det i forbindelse med træning af triatleter, mit forløb “Change your running lifestyle” (læs mere her) og 1:1 løbetræning (læs mere her). Løb handler om meget mere end at få kilometer i benene, blandt andet teknik og styrke/stabilitet. Når man løber er det ofte på ujævne overflader, op og ned af fortove og så videre, derfor er det godt at have styr på balancen og at have stærke scener og led der kan klare disse udfordringer.

Balancebrættet, også kaldet vippebrættet, er et super redskab som ikke koster alverden! Det er rigtig godt til at styrke og stabilisere anklen og i det hele taget musklerne og leddene i benene. Som også navnet på brættet hentyder til, trænes ens balance og koordination og det kan derfor med fordel, være et redskab, der kan hjælpe mange mennesker, ikke kun løbere. Også i forbindelse med styrketræningsøvelser er det godt at have kontrol og stabilitet.

Det gode ved dette lille redskab er, at det ikke fylder særlig meget og at det ikke tager lang tid at træne på det. Man kan endda stå på det i 5 minutter om aftenen, selvom ens yndlingsprogram er i TV’et! 😉

Sådan gør du

Stil dig på brættet med den afstand der udfordrer dig, men som stadig gør at du skal koncentrere dig om at holde balancen. Vip enten frem og tilbage, eller lav cirkelbevægelser. Bliver det for nemt kan man lukke øjnene. Der findes en masse andre øvelser, men dette er en god start. God fornøjelse 🙂

Kombucha the ☺

Kombucha

Har lige modtaget en pakke med de her lækre produkter fra Naturesource http://www.naturesource.dk. Indlægget er ikke sponsoreret, men jeg har selv spurgt ind til det, da jeg synes det er super lækkert og matcher perfekt til min mave-tarm-nørdethed 🙂

Vores fordøjelse er altafgørende i forhold til hvordan vi har det. Theen gavner netop dette, da Kombucha-kulturen er en geleagtig reproducerende svamp af venlige bakterier og gavnlig gær, som vores fordøjelsessystem elsker! https://blog.gittehoej.dk/2015/05/maelkesyrebakterier/.

Der findes forskellige varianter og smage, hvor Kombuchaserien Equinox(de tre små flasker) er sodavandsagtige og Go kombucha(den store flaske) er den originale Kombucha med høj effekt.

Det anbefales at startdosis ligger på 100-125 ml om dagen de første 6-7 dage, hvorefter dosis kan forøges til 2-3 portioner. Den er lav på koffein og virker basisk for kroppen, hvilket forebygger en overproduktion af syre i kroppen.

Overordnet set et lækkert produkt og et godt supplement til vand, som gør en forskel. Nyd den som den er, i en friskpresset juice eller riv noget ingefær og lime i – der er så mange muligheder. Kan slet ikke vente med at komme i gang.

Produkterne kan købes i min netshop http://gittehoej.dk/shop/ og hvis du ønsker mere viden omkring din fordøjelse, så læs mere i min bog http://gittehoej.dk/shop/boost-din-fordoejelse-paa-21-dage/.

Enjoy! 🙂